NIEUWS OVERZICHT

Lees hier onze nieuwsberichten en informatie over onze trainingen en events. Wie niets wil missen abonneert zich op onze nieuwsbrief die vier keer per jaar verschijnt. Het inschrijfformulier bevindt zich onderaan deze pagina.

OVERZICHT NIEUWS

12-16 november: Meester in je Werk week (uitverkocht)

11 september 2018 - door KR8LAB in Agenda, Nieuws
Meester in je Werk week
Workshops Meester in je Werk week

Het A+O fonds Gemeenten organiseert ieder jaar de Meester in je Werk week. Dè landelijke actieweek bij gemeenten met aandacht voor loopbaan, persoonlijke ontwikkeling, vakmanschap en mobiliteit. Veel gemeenten doen enthousiast mee aan de Meester in je Werk-week. Zij organiseren tal van activiteiten voor medewerkers. In opdracht van het fonds reizen wij sinds 2015 elk jaar het hele land door met onze workshops over Design Thinking. Dit jaar zijn we te vinden in Zuid- en Midden Limburg, Noord-Limburg, Waalwijk, Drechtsteden, Werken voor Zeeland, DUO+ en het Samenwerkingsverband Flevoland.

Workshop In gesprek met de Stad

In deze workshop nemen we de thema’s participatie en co-creatie onder de loep. Wie praten er mee als je samen met inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties beleid wil ontwikkelen? Hoe bereik je groepen belanghebbenden en hoe manage je de verwachtingen? Hoe ga je om met tegengestelde belangen? Wat kun je doen om co-creatie te bevorderen en hoe voorkom je interactiemoeheid?

We wisselen ervaringen uit, geven tips en je maakt kennis met de kansen en mogelijkheden van Design Thinking. Dit is een methode die diensten of beleid vanuit het perspectief van de belanghebbenden (opnieuw) vormgeeft, rekening houdend met de wensen, condities en context binnen het vraagstuk. Dat gebeurt niet door in te schatten wat deze belanghebbenden zouden willen, maar door samen met hen effectieve en efficiënte dienstverlening of beleid te co-creëren.

Workshop Klantreizen en klantgerichte dienstverlening

Loop jij aan tegen stroperige dienstverlening? Ontwikkelen je nieuwe diensten en wil je de samenwerking met collega’s, inwoners en maatschappelijke partners verder verbeteren? Dan is deze kennismakingsworkshop “Klantgerichte dienstverlening met behulp van de klantreis” echt iets voor jou!

Na een korte theoretische toelichting gaan we aan de slag met het maken van een klantreis. Klantreizen (of Customer Journey Maps) zijn een instrument uit de Design Thinking-methode. Met dit instrument kun je het (in- en/of externe) dienstverleningsproces vanuit de klant ervaren, in kaart brengen en verbeteren. De ‘reis’ die de klant maakt om van een dienst gebruik (te gaan) maken is leidend. Zijn ervaringen en emoties gedurende die reis leggen knel- en pijnpunten in de dienstverlening bloot. Door met alle betrokkenen samen te werken aan het maken van klantreizen maak je optimaal gebruik van ieders ervaring en expertise.

Meer informatie?

De workshops zijn inmiddels uitverkocht. Meer informatie over de actieweek vind je hier: https://www.aeno.nl/mijww18